"کارِ بزرگ سپاه" با پرواز پهپاد RQ۱۷۰ تماماً ایرانی



با گذشت حدود ۶ ماه از آن رونمایی، نمونه تماماً بومی آرکیو۱۷۰ که طبق اعلام مسئولان نیروی هوافضا قرار است که تهاجمی هم باشد، به پرواز درآمده است و این یعنی جانور تماماً بومی قندهار، حالا دیگر تبعه ایران شده است".




ویژگی‌های پهپاد شکارشده

آرکیو170 توسط کمپانی لاکهید مارتین (Lockheed Martin)‏ ساخته شده در ارتش آمریکا، به‌خصوص در جنگ افغانستان به‌عنوان یکی از بازوان جاسوسی این کشور استفاده می‌شود.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این پرنده‌های بدون سرنشین توسط رادارهای معمولی برد بلند (حتی انواع بسیار پیشرفته آن) قابل رهگیری نیستند و با شرایطی خاص که تقریباً نزدیک به محال است، فقط رادارهای خاص و برد کوتاه توان شناسایی و رهگیری این پهپادها را دارند.

نکته دیگر در مورد این پهپاد این است که فناوری به‌کار رفته در این پهپاد که توسط سپاه شکار شده است، بسیار نزدیک به فناوری و تکنولوژی به‌کار رفته در جنگنده‌های فوق‌‌پیشرفته F-35 است، جنگنده‌هایی که با ورودشان به نیروی هوایی آمریکا، سر و صدای زیادی به پا کردند.

 

وع آلیاژ به‌ کار رفته در بدنه، دوربین‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری فوق‌حساس و پیشرفته، سیستم‌های راداری و مخابراتی منحصر به فرد، تجهیزات شناسایی و . . .، همگی از دیگر امکانات بسیار حساس به کار رفته در این پهپاد است که برخی از آنها، همچون دوربین‌های آن، فقط در اختیار آمریکا و چند کشور معدود است.

از دیگر ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین، موتور بسیار حساس و پیچیده‌ای است که روی آن نصب شده است؛ این موتورها قابلیت پرواز پهپاد از چند ساعت را به چند روز افزایش داده و شاید دومین ویژگی‌ برتری‌بخش این پهپادها کنار رادارگریز بودن آنها، محسوب شود.



 

بزودی  شاهد   پرواز

RQ۱۷۰

   ایرانی  خواهیم بود 

 

رسول اکرم )صلى الله علیه و آله وسلم) فرمودند:


لَوکانَ الدِّینُ مُعَلَّقاً بِالثُّرَیّا لَتَناوَلَهُ اُناسٌ مِن أبناء فارِسَ؛


اگر دین به ستاره ثریّا آویزان باشد، مردمانی از ایرانیان آن را به زیر خواهند کشید.


کنزالعمّال ، ح ۳۴۱۳۰