امروز مادری پیری  رو سوار ماشینم کردم

 

نای حرف زدن هم نداشت

 

حتی نمیتونست خودشو حفظ کنه

 

حتی نمیتونست حرف بزنه

 

دستش رو تکون بده  و منظور حرفشو دقیق به من برسونه

 

از یکی از  بچه هاش خیلی راضی بود

 

حتما دعای خیرش تا اخر عمر همراه پسرش خواهد بود 

 

 

با خودم گفتم ان شالله مادر ما هم اینگونه از ما راضی باشه

 

 

روزی همه ی این مادران پیر

 

جوان بودند

 

برای خودشون برو بیایی داشتند

 

اما تموم زندگی شونو وقف من وتو کردند


زشته اگر بخواهیم در حق شون بد باشیم

 


اگر در حق شون بد باشیم


حتما اون روز ما هم روی ولیچر خواهیم نشست

 

 

خدا در قرآن کریم می فرماید :

 

«وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً ...»؛ ‌«و خدا را بپرستید! و هیچ چیز را همتاى او قرار ندهید! و به پدر و مادر، نیکى کنید ....»

 

 
 

امام صادق (علیه السلام):

 

«ثَلاثُ دعوات لا یحجُبنَ عَنِ اللهِ تَعالی: دُعاءُ الوالِدِ لِوَلَدِه

 

إِذا بَرَّهُ و دعوتُهُ علیهِ إذا عَقَّهُ ، و دعاءُ المظلومِ علی ظالِمه و دعاؤُهُ لمن اِنتَصَر لهُ مِنهُ ،

 

و رجلٌ مؤمنٌ دَعا لِاخٍ لَه مؤمنٌ واساهُ فینا ، و دعاؤُه علیه إذا لم یُواسهُ مع القدرةُ علیه ، و اِضطرارُ أخیه إلیه ؛

 

 

سه دعاست که از پروردگار در حجاب نمی‌ماند و قطعاً مستجاب می‌گردد:

 

(نخست) دعای پدر و مادر در حق فرزندی که نسبت به والدین خود نیکوکار باشد؛

 

و دعای ایشان آنگاه که در حق فرزند نفرین نماید. (دوم) نفرین مظلوم نسبت به ظالم،

 

و دعای او (مظلوم) در حق کسی که انتقام وی را از ستمگر بستاند و (سوم)

 

دعای مومن آنگاه که دعای مرد مؤمن در حق برادر مؤمن خود که به خاطر ما،

 

او را کمک مالی کرده باشد و نفرین او در حق برادرش که به وی محتاج شده

 

و او می توانسته است نیازش را برطرف سازد و نکرده است »