برایت  آرزو  میکنم   ...



 

دریافت

 

برایت آرزو میکنم

 

اول از همه برایت آرزو میکنم بدانی که شادترین افراد لزوما بهترین چیزها رو ندارند

 

 بلکه از هر چه سر راهشان قرار میگیرد بهترین استفاده می کنند

 

 

 

 

برایت همچنین آرزو میکنم

 

دوستان زیادی داشته باشی

 

دوستانی که اگر چه نا پایدارند

 

شجاع و صادق نیز باشند

 

و دست کم یکی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد

 

 



 

و چون زندگی بدین گونه است ...

 

برایت آرزو مندم

 

که دشمن نیز داشته باشی ...

 

نه کم و نه زیاد - درست به اندازه ..

 

تا گاهی باورهایت را  مورد پرستش قرار دهند

 

که دست کم یکی از آنها اعترافش به حق باشد

 

تا که زیاده به خود غره نشوی

 

 

و نیز آرزو مندم

 

مفید واقعا شوی تا در لحظات سخت

 

 وقتی چیزی باقی نمانده است همین مفید بودنت کافی باشد تا تو را سرپا نگاه دارد .

 

 

 

همچنین برایت آرزو مندم که صبور باشی

 

نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنند

 

چون این کار ساده ای ست

 

بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگی دارند

 

 

 

امیدوارم اگر جوان هستی خیلی با تعجیل بالغ نشوی

 

واگر بالغی به جوان نمایی اصرار نورزی

 

اگر پیری تسلیم نامیدی نشوی

 

چرا که هر سنی خوشی و ناخوشی خودش را دارد و لازم است

 

بگذاریم در ما جریان یابد

 

 

 

امیدوارم به پرنده ای دانه ای بدهی و به آوازش گوش فرا دهی

 

هنگامی که آوای سحرگاهی اش را سر می دهد

 

چرا که به این طریق احساس زیبایی خواهی یافت

 

به رایگان..

 

 

 

امیدوارم که دانه ای هم به خاک بیفشانی

 

هرچند خرده بوده باشد

 

وبا روییدنش همراه شوی

 

تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت جریان دارد

 

 

 

به علاوه امیدوارم

 

پول داشته باشی

 

زیرا در عمل به آن نیاز داری

 

حداقل سالی یکبار پولت را در جلوی رویت بگذار

 

و بگو   ** این مال من است **

 

فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان ارباب دیگری ست

 

 



 

اگر همه این ها برایت فراهم شد

 

دیگر چیزی ندارم برایت آرزو کنم

 

 




 
  • رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند:

  •  
  • آرزو برای امت من رحمت است چه اگر آرزو نمی بود هیچ مادری فرزند

  •  
  •  خود را شیر نمی داد و هیچ باغبانی درختی نمی نشاند.

  •  

          منبع: سفینه (( امل)) ص     30