یادم هست که مادرم همیشه برای من می گفت اولین کلمه ای که بر زبان جاری

 

ساختی و قلب های ما را آکنده از شور و شوق زندگی کردی واژه هستی بخش پدر

 

بود.

.

 

 

 

 

 

 

دستان پینه بسته پدران ایران زمین، حکایت از سختی کوشی و مهربانی آنها برای

 

همتی جهاد گونه در راه رضایت الهی و تامین معاش خانواده دارد بنابراین بوسه

 

بر دستان پدر بوسه بردستان فرشته ای هستی بخش در

 

نظام قانون مدار کائنات است

 

 

 

 

یادم هست که مادرم همیشه برای من می گفت اولین کلمه ای که بر زبان جاری

 

ساختی و قلب های ما را آکنده از شور و شوق زندگی کردی واژه هستی بخش پدر

 

بود.
 

 

 

 


آری اولین واژه ای که در دوران کودکی بر لب های کوچک خود جاری کردم واژه

 

پدر بود زیرا پدر وقتی زمین می خوردم ،وقتی گریه می کردم و وقتی ترس تمامی

 

وجود کودکانه ام را در برمی گرفت دستم را می گرفت و می گفت نترس عزیزم من

 

در کنار تو هستم.

 

 

 

 

 

 

  و اما همین که بزرگ تر شدم دیگر پدرم را کمتر می دیدم و همین مرا به این پرسش

 

از مادر وا می داشت که بپرسم پدرم کجاست و چرا شب ها دیر به خانه بر می گردد و

 

صبح ها زود از خانه بیرون می رود و مادرم همیشه با یک لبخند می گفت بخاطر ما،

 

من آن وقت آن قدر بزرگ نبودم که بفهمم بخاطر ما یعنی چه، ولی هنگامی که قد

 

کشیدم و قد کشیده پدرم شبیه چوب کمان خمیده شد و روز به روز دستانش

 

ضمخت ترمی شد تازه فهمیدم به خاطر ما یعنی چه.

 

 

 

 

 

تازه فهمیدم پدرم شب های بسیاری دور از خانه و در سرما و گرمای طاقت فرسا کار

 

می کرده تا رزق حلال به خانه بیاورد و شرمنده ما نشود تا ما در آرامش خیال قد

 

بکشیم.

 

 

 

 

آری پدرم کوهی استوار بود که سختی ها زمانه او را به تپه ای خمیده تبدیل کرد اما

 

هنوز هم برای من فرقی نمی کند او پدرم و تمام هستی من است پدری که با آرامش

 

می توانم به او تکیه کنم و نه تنها من بلکه او با آن پشت خمیده و دستان پینه بسته

 

برای همه اعضای خانواده از بزرگ گرفته تا کوچک همچون کوه است کوهی که

 

تمامی کوهستان های زمین با آن قد کشیده خود نمی توانند به استواری او باشند و

 

ارتفاع و استواری او برای ما از کوه های هیمالیا هم  به مراتب بیشتر است.
 

 

 

http://alt-lib.ru/wp-content/uploads/2012/03/29.gif

 

 

 


ولی امروز از این شرمگینم که چه روزهایی با بهانه های بیهوده خود قلب او را

 

شکستم و امروز که خود در جایگاه او هستم و صاحب فرزند شده ام می دانم

 

بزرگترین هدیه خداوند در روی زمین به انسان پدر و مادر است چرا که اگر این دو

 

فرشته هستی بخش نبودند من هم نمی توانستم این دار مکافات و این چرخه گردون

 

که پر از آزمایش های مختلف است را تحمل کنم.  
 

 

 

 

 

 

امروز تمام وقت کنارش بودم تا بداند که کنارش خواهم بود

 

لبخندش برای من ارزش لبخند خدا را برای من دارد

 

میدانم که او ازم راضی باشد خدا هم از من راضیت ست.

 

 

 

  پدر خوبم

 

 

روزت مبارک